Wel een website maar geen content

Content is een belangrijke factor geworden op internet. Om het plat te zeggen “zonder content doe je niet meer mee”. Wil je gevonden worden dan moet je bieden wat de bezoekers zoekt. Maar hoe zorg je nu voor content op je website? Dit kan je heel goed doen door gebruik te maken van een blog op je website, als voorbeeld neem ik een website over een maaltijdbox.

Wat bedoelt men hier nu mee?

Content is kingOp de genoemde website staat veel content, de pagina’s zijn mooi geoptimaliseerd. Toch zijn de pagina’s statisch. Dit wil zeggen dat de pagina’s niet regelmatig worden ververst en dat de content niet vernieuwd wordt. De website staat en er wordt geen content meer toegevoegd.
Dit is jammer. Als je wilt scoren binnen de zoekmachines dan moet je ervoor zorgen dat je actueel bent. Blogartikelen ranken daarom doorgaans beter dan statische tekst. Ze zijn actueel, er staat ook vaak een datum bij. Daarnaast zorg je ervoor dat je website altijd voorzien wordt door nieuwe content, dit kan zelfs content zijn die niet eens 100% bij je website past. Je kan hier wat mee spelen.

Ik maak en blog, hoe nu verder?

Je hebt ervoor gekozen om je website actueel te houden doormiddel van een blog. Goede keus! Je zorgt ervoor dat je blogberichten ten minste genoemd worden op je homepage. Bijvoorbeeld “bekijk onze laatste blogberichten”. Nu geeft je homepage aandacht aan deze blogberichten. In het blogbericht komt content, wanneer de content aansluit bij je website kan je vanuit je blog weer verwijzen naar een statische pagina op je website waardoor je naast content ook optimaal gebruik maakt om je links extra onder aandacht te brengen en deze meer ‘gewicht’ mee te geven.

Gefeliciteerd, nu doorzetten!

Het begin is er, alles staat. Nu is het aan jou om de blog met een bepaalde frequentie te schrijven, je kan dagelijks content toevoegen, wekelijks of misschien 1 keer per maand. Dit kan je zelf beslissen. Je website is in ieder geval up to date en wellicht scoor je ook nog eens extra bezoekers met je blogberichten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *